mandag 30. mars 2009

Primulaknopper!

I går ettermiddag var det sol og jeg ble fristet til å begynne litt vårrydding i bedene. Men jorda var iskald så jeg ga opp ganske fort. Men det var mens jeg holdt på der at jeg oppdaget masse knopper på Primula auricula `Freedom`! Den kjøpte jeg på Eides under forumstreffet i Bergen. Gleder meg til å se den i blomst. På google fant jeg bilder av den og den så veldig søt ut med rosa blomster.

I helga da jeg var å besøkte pappa, stakk jeg en tur til Plantasjen. Kjøpte ikke så mye, men ett par stiklinger av hvite petunia millionbells, hawaiirose til mamma, vannekanne og 3 frøpakker ble det. Jeg tenker å knipe petuniaene og stikke skuddene til nye planter. Hadde planer om å kjøpe fuksiastiklinger også, men de hadde bare 2 sorter som jeg ikke ville ha.

I går sådde jeg 2 av frøpakkene jeg kjøpte: månedsjordbær og ananas kirsebær. Hadde sistnevnte i fjor også i drivhuset og de ga mange gode bær (takk for de småplantene miamaria!).

Været for tiden er veldig varierende. I morgen er det visst også meldt torden og lyn, så det er vel marsria som er i gang. Bare 3 dager til med jobb nå, så er det påskeferie! Skal bli deilig med skikkelig ferie. Satser på godt vær til å holde på i hagen i.

2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Du er jammen heldig som kan pusle litt i hagen. Spennende med Primulaknopper da! Ha en fin kveld og nyt vår sola i dagene som kommer.

Mariann S sa...

Her blomstrer 3 primulasorter no :)
Og to auriklar står med fine knoppar.
I dag er det 3 gongen eg lukar meg gjennom beda mine i år, masse mose i beda i år.
Ha ei strålande påske :)