søndag 8. mars 2009

At det går an!

I går var vi å handlet ny stekovn og oppvaskmaskin. Stekovnen vi ville ha var den siste de hadde igjen, så vi måtte ta utstillingsovnen. Vi så ikke noe galt på den. Men da mannen som skulle hjelpe oss kom trillende bort til bilen vår med den, hadde den fått seg to godt synlige riper i fronten! Da vi kom hjem og pakket ut oppvaskmaskina hadde den en stor bulk! Makan til uflaks!!! Oppvaskmaskina måtte gubben returnere, for å hente en ny. Butikken skal bestille ny ovnsdør til ovnen. Så alt ordner seg jo, men det er så forbaska kjedelig med alt styret..

I dag fikk jeg tatt stiklinger av pelargonium `Hills of snow`. Jeg fant ikke igjen rotningspulveret mitt, så jeg håper de roter seg godt uten. Jeg var også ut og fikk gravd ned de 3 sviblene fra jula.

Heldigvis fant jeg ut at det ikke var drivhusovnen det var noe galt med, men skjøteledninga. Så da håper jeg mannfolket får tak i det i morgen. For nå vil jeg starte opp i drivhuset!

2 kommentarer:

hajal. sa...

Huff og huff, no syns eg dåkke har hatt nok uflaks for ei god stund framover. Det er typisk at det hopar seg opp og "alt" skjer på ein gong.

Ang. rotningspulver kans du bruke bakepulver istaden på stiklingar som ikkje røter seg så lett, men pelargonia brukar å røte seg nokså kjapt utan hormonbehandling.

Frøya-Heidi sa...

Ja, det med bakepulver har jeg hørt før, men kom ikke på det da jeg satte stiklingene. Takk for påminnelsen hajal!