tirsdag 17. mars 2009

Oj, som tida flyr!


Jeg fatter ikke hvor dagene blir av. Månedene etter jul har bare fløyet av gårde, svisj! Nå er vi midt i mars. Men det er bare godt at etterjulvinteren er over, nå har vi den deilige våren rett foran nesa (forhåpentlig vis får vi en varm og fin vår). Bare vi får gjordt unna marsria snart. I dag har det vært noen fæle haggelskurer og det blåset isvind.


I hagen blomstrer lilla primula og blåveis, krokus og juleroser står med knopper. I drivhuset har jeg prikla ferdig det som er spirt. Jeg hadde styremøte i hagelaget i går og fikk gitt bort noen potter med prikleklare spirer. Ingen av de andre i styret pleier å så noe særlig, men jeg håper å kunne påvirke dem=)


I dag kom pakken fra Zimtrade! Jeg har allerde vært i drivhuset å fått satt røttene/løkene i potter. Så da er det bare å passe på å vanne innimellom. Stiklingene jeg satte av pelargonium `Hills of snow`hadde jeg satt under lysrøret i drivhuset. Lørdag ettermiddag da jeg endelig fikk tid til å gå i drivhuset, hadde de flata ut i spagatn. Da sola steika hadde det nok blitt for varmt for dem + tørt i jorda. Ja, ja det er bare å ta nye stiklinger senere.


Ingen kommentarer: