torsdag 26. februar 2009

Sååå trøtt!

Huff! Nå har jeg lagt meg til uvanen å sove middagshvil igjen. Å når man først har begynt med det, blir man alltid trøtt etter middagen. Men jeg får kutte ut det når våren kommer og det frister å gå ut etter middag. Februar er jo årets tristeste måned. Jeg lenget og lengter, etter bedre temperaturer, solskinn, krokus og tulipanblomstring! Men ute snør det bløte snøfiller..

Da er det kjekt at jeg oppdager små grønne spirer i såpottene =) Jeg sådde 18 forskjellige frø på mandag og nå spirer Lupiner, convolvus og Cosmos.

Disse ble sådd 23.02.09:

Lilium martagon Alba
Scabiosa Àse of spades`
Malva Zebrina
Leymus arenarius `Bluegrass`
Primula candelabra Hybrids
Nicotiana `Perfume Deep blue`
Nicotiana alata dwarf white
Tagetes
Lunaria annua
Lupinus aridus `Summer spires`
Convolvus tricolor `Blue ensign`
Viola hybrida F1 `Carpet antique blue wing`
Foeniculum vulgare `Smokey`
Dianthus fylt
Eryngium x tripartium `Jade frost`
Cosmos bipinnatus `Candy stripe`
Cosmos bipinnatus `Tetra versailles red`
Cosmos sulphureus `Goldcrest

2 kommentarer:

Brit Strikkenerd sa...

Hei Heidi. Så artig vi er flere fra Frøya i denne bloggverden. Blir spennende å følge med deg framover når det begynner å spirer å gror for alvor:)
Jeg er fortsatt nybegynner på feltet,men i hvertfall har en del prosjket i år når det gjelder planter og hage. Godt å vite at det finnes ekspertise i nærheten hvis jeg skulle ha behov for HJELP.
HAdde egentlig tenkt meg på pilkurset og der ser jeg jo at jeg har gått glipp av noe igjen.., masse fine produkter Heidi:)
God helg til deg!!

Frøya-Heidi sa...

Hei Brit!

Jeg er ikke noen ekspert akkurat, men du er hjertlig velkommen med spørsmål =)

Synd du ikke fikk med deg pilflettingskurset. Det ga mersmak til å prøve å flette andre ting til hagen.

God helg til deg også!