søndag 8. februar 2009

Polsk mat og morsdag.



Ønsker alle mødre som titter innom en fin morsdag!


Her i huset har vi tatt dagen med ro. Jeg lå lenge å koste meg i senga i dag. Morsdagsbuketten var denne buketter med tulipaner, siden jeg er så glad i dem. Nå skal vi til svigermor å spise kake.


I går var vi på jobben innvitert til en kollega fra polen. De er veldig gjestfritt folk og disket opp med ikke mindre en 5 forskjellige retter. Det var alt fra pølsesuppe (m/ 3 forskjellig pølser i), en ovnsrett med kylling, sopp og ost på toppen, kremkake og salater. God mat, absolutt! Men mer krydrett en vi er vant til. Sterk polske drikker fikk vi også og en som smakte Ha på =) Vi var en meget mett og lystig gjeng som dro der i fra kl 02.00 i natt.


Casper har fått seg klorestativ. Håper det blir mindre kloring på sofaen her etter.


2 kommentarer:

solfrid sa...

Det hørtes godt ut :o) Polsk mat er ikke akkurat det vi lager selv. Kjøpte bomstene selv jeg; det ble to nye Begonia rexer. Normalt kjøper jeg tulipaner til helga, det får bli neste helg.
Litt av et klore/klatrestativ =D

Kathrine sa...

Hei:-) Ser du følger bloggen min:-))Så koselig!
Bor du på Frøya? Jeg holder til ved Trondheimsfjorden på fastlandet. Ute snør det nå, koselig å være inne for meg og katten.
Og klorebrettet her, det er sofaen det. He..

Polsk mat ja. Vi har en kammerat som er gift med ei polsk dame. Vi har bare hørt om maten(litt ymse)men de er jo veldig glad i sopp har jeg skjønt. Ikke bare kantareller nei,-)

Skal bli spennede å følge hage din nå utover våren/sommeren.

Hilsen Kathrinehagen:)