mandag 2. februar 2009

Noen favoritter i hagen.

Siden det ikke skjer så overvettes mye av hagerelatert stoff nå, vil jeg vise noen bilder av mine favorittplanter i hagen.
Jeg vil start med min favoritt tulipan Angelique. Den blomstret i månedskifte mai/juni og blomstret lenge.
Min favoritt blandt Irisene, er denne som jeg har fått av noen (har desverre glemt hvem) og som blomstret mye i 2007. I 2008 kom det desverre ingen blomster.





Min favoritt blandt Auriklene er Astolat, kjøpt fra Eides.


Aquilegia cameo mix A.Flabellata er blitt en favoritt blandt akeleiene, den har jeg sådd selv.

Blandt rosene mine, er nok Nuits de young favorittene ennå, p.g.a sin mørke lillafarge. Men jeg håper The Prince vil komme kraftig og da blir nok den favoritten.

1 kommentar:

elle-melle sa...

Å ja det var mange fine planter. Forstår godt at det er blant favorittene dine.
Det er slik man må gjøre nå - finne frem bilder fra tidligere somre og nyte så godt man kan til det blir tid til å nyte in real.