onsdag 2. mai 2012

1. mai

1. mai viste seg å bli halvskyet og litt kjølig.  Siden jeg kvelden før hadde prøvd meg på boksing på Wii og kjente det godt i ryggmusklene (blir litt for ivrig vet du ;-)), ble det mest pusling i drivhuset. Jeg fikk vaska undervanningsbrettene og det hvite utebordet + 2 stoler. Alle de store krukkene ble flyttet ned på gulvet og de fleste pellisene på øverste hylle. Jeg henta tak i de siste pottene med småplanter fra garasjen. Med litt rydding ble det plutselig mer plass og oversiktlig i drivhuset, herlig!
2 av hostaene har vokst godt innomhus og står ute til lufting sammen med gladiolius og spanske margeritter.
Jeg fikk luka og gjødsla det ene eplebedet mitt. Nå står masse aurikler med bristeferdige knopper og bare venter på litt mer varme. På værvarslet er det meldt kjølig resten av uka, desverre. Så da får jeg kanskje hengt på plass klær i den nye skyvdørsgarderoben og hivd ut det gamle skapet i stedet for å frese rundt i hagen.
                                                                    Hostblomst.
                                                                Blodroten blomstrer.

Ha en fin uke dere som titter innom!



5 kommentarer:

Marit sa...

Ja, det er deilig når en endelig får ryddet i drivhuset! Da får en plutselig plass til så mye mer der inne... ;-) Auriklene står i knopp her også, så vi har fått våren samtidig i år. Ha en fin onsdag!

Turid sa...

Strigla drivhus vil nå jeg si.
Ha ei finfin våruke du også :)

Elins reiseblogg sa...

Ja, det kan være godt å ha et drivhus å krype inn i :) Hos oss er det så lunt at det var fint ute i går. Kos deg videre med hagearbeidet!

Frøya-Heidi sa...

Nei, nei, ikke strigla Tua. Men såpass rydd at man får utnytta plassen litt bedre. :-)

Hagen i Grubba> Det var fint på formiddagen, men så ble det bare kaldere og mer vind etter hvert..

Drivhuset er gull verd på kalde dager ja!

krepsemor sa...

Det er alltid godt å få rydda litt, og det gjelder jo både ute og inne! En får mye bedre oversikt over det en har liksom, og så blir det så mye hyggeligere å jobbe! Du har vært kjempeflink ser jeg! Været ja, det er et kapittel for seg......Nå trenger vi varme, slik at det skjer noe i bedene!
Nyt søndagen!