søndag 27. mai 2012

Pinsehelg.

Nå er det flere tulipaner som blomstrer, bl.a disse tre:
                                            Couleur Cardinal

Lurer på om dette er Apricot Beauty? Jeg er så irriterende dårlig til å notere hvilke løker jeg setter om høsten..
                                         Spring Green.

Vi har hatt noen fine dager i det siste og har fått testa shortsen og fått farge på kroppen. Plantene i hagen skyter fart og det er en herlig tid!

Jeg har i flere omganger vært i forskjellige fjærer for å plukke steiener. De skal brukes til å dekke duken under plommetreet. I tillegg er det 2 sekker a 7 kg med hvite steiner kjøpt på Plantasjen, lagt utover. Litt skjell havner det også der. Sånn ser det ut foreløbig:
Som dere ser trenger treplattingen opp pussing. Det er ett av mange gjøre mål i sommer..

Pottene med dahliaer er kommet ut for godt for sommeren! Godt å slippe å bære de store krukkene ut og inn av drivhuset. Om ett par dager skal pellisene også få være ute.
Med denne søte, selvsådde akeleien ønsker jeg alle en fortsatt fin pinsehelg!



2 kommentarer:

Parkvegens Hageglede sa...

Tulipaner og akeleier er kjærkomne forsommerplanter. Nydelig pinsevær og deilige hagedager. Ønsker deg fortsatt en fin pinse!

Susanne sa...

Tak for din hyggelige kommentar på min blog.
Jeg kan se, at dine akelejer nu er igang med at blomstre. Den du viser ser rigtig skøn ud.
Her i Danmark er det også vejr til bare ben, så pinse-dagene bliver nydt i haven
Fortsat god pinse :-)