onsdag 9. mai 2012

Dagens bilder.

I kveld ble jeg ferdig med gjødsling av alle bed! Har ikke luka di siste bedene, fordi jeg fant ut at det var viktigere at alle fikk gjødsel nå før regnet setter inn. I dag har vi hatt den fineste dagen så langt i år. Det ble såpass varmt midt på dagen at det gikk fint å gå i singlett. I barnehagen var vi ute hele dagen og det var en fryd å bare måtte ta på joggesko før vi kunne ta med barna ut. Det er dette vi drømmer om hele vinteren mens vi strever med å ta på ullklær og tykke vinterdresser på de små ;-)

Her kommer ett knippe bilder tatt i kveld:

Anemone nemorosa Royal Blue har blitt en bra tue, siden jeg kjøpte den i 2008. Etter blomstring skal jeg dele av en bit for å sette ett annet sted i hagen.
                                              Hundetann.
                                            Brunnera ett eller annet..

                                           Vipeegg kalles disse på norsk.

                                         2 nye aurikler har begynt å blomstre.
                                          Til slutt litt tulipaner..

5 kommentarer:

Vigdis sa...

Fine bilder! Hundetann må jeg bare kjøpe!

Marit sa...

Mye flott hos deg nå! 'Royal Blue' er lett å formere ja, den er enkel å få til å trives heldigvis.

Helene Orskaug sa...

Så herlige vårbilder:o)

Ha en fin kveld!
Heleneklem

Lene fra Lillehammer sa...

Flotte bilder da. Selv har jeg ikke klart å somle meg til å gjødsle enda, men så fort neste regnskur kommer skal jeg fåt gjort det...hvis jeg gidder da, hehe.
Ha en strålende 17-mai feiring da berta!

Frøya-Heidi sa...

Vigdis> Tak, ja hundetann må du ha vet du :-)

Marit> Takk, det er kjekt å vite.

Helene> Takk, det samme!

Lene> Takk berta! ;-)