fredag 17. juli 2009

Nå har jeg endelig..






Jeg har ett lite berg vedsiden av solplattingen som jeg har gått i årevis å kikka på og tenkt at der må jeg få plantet til i sprekkene. Nå har jeg endelig fått gjordt det! Jeg spraya ugressmiddel der tidligere i år, men nå var det jammen kommet opp litt nytt ugress. Fikk renska opp litt, før jeg dytta ny jord i sprekkene.






I helga var jeg på Melhus hos min kjære mor. Da var jeg på Plantasjen å fikk kjøpt meg litt div. sedum og en søt campanula cochlearifolia alba og takløk. Disse delte jeg opp og puttet i sprekkene i berget. Jeg var også til min nabo og fikk murtorskemunn. De er jo så søte og sprer seg godt på plasser med lite jord. Her er ett før og etterbilde av berget:



Det bildet gle desverre litt lite, så det er vanskelig å se..
Her ser dere beplantningen litt bedre. Bak berget, ved siden av terrassebordene langs veggen, har jeg festa duk og fylt opp med jord. Der planta jeg bunndekkerosen Sandefjord. Tror det blir kjempelækkert når den får bre seg utover mot det grå berget.


Jeg kjøpte også en bunndekkerose til på Plantasjen, Lavender dream, + 3 blåbærbusker og rosa søyleblomst. Blåbæra tenkte jeg å få satt i den ene pallekarmen i den såkalte grønnsakhagen (som inneholder veldig lite grønnsaker,men masse venteplanter ;) ).

4 kommentarer:

De 4 årstidene sa...

Dette blir bra ja tenker jeg. Har du stor tomt? Vi har bare i overkant av et mål hage, og sliter med å finne løsninger.
Gleder meg til å følge bloggen din Heidi:-)) Ha ei fin helg!

Frøya-Heidi sa...

Vi har ca ett mål tomt vi også. Jeg har planer om å få delt opp hagen i flere rom, litt for åpent og kjedelig som det er nå..

Ha en flott helg du også, koselig at du stakk innom bloggen min!

Hanne sa...

Berget blir helt sikkert nydelig! Det blir spennende å å se utviklingen!

Mariann S sa...

Å, for ett fantastisk berg du har Heidi :)
No vart eg misunnelig gitt ;)
Blir spennande å følge med på kordan det veks seg til der.