tirsdag 24. mai 2011

Brr, kaldt!

Nå har vi fått en kald værtype, med mye vind og regn. Men litt har vi da fått gjordt di siste dagene. Mannen i huset har lagt platting og jeg har fylt på ca 10 trillebårer med jord som vi hadde liggende. Ennå trenger jeg ett hengerlass med jord for å få fylt ferdig i bedet.

På søndag tok jeg en impulstur til Trondheim. Besøkte min kjære mor og måtte selvsagt innom plantasjen for å handle litt. Dette ble med hjem: Blodplomme (prunus cer. Nigra), vintermispel (cotoneaster clammeri Coral Beauty) og leucojum aestivum, disse skal bo i det nye bedet. Jeg kjøpte også Salix (bonsai) Helvetica og blå hengelobelia som skal plantes i krukke sammen. 5 steppesalvie ble kjøpt og plantet i mitt rød, lilla og limefarget bed. En hvit hortensia og rosa Rhapsody in blue ble også med hjem. Nå håper jeg på varmere vær, så jeg får fortsette å kose meg i hagen.

Beklager uklart bilde, men det blåste litt for mye..

1 kommentar:

Mariann sa...

Her er det også et ufyselig vær for tiden. Kaldt , regn og uvanlig mye vind. Trær velter, trampoliner løper løpsk, skader biler og havner tilslutt oppe i strømledningene.
Dere har fått gjort mye med plattingen. Bedet blir nok flott etterhvert. Fine planter du har handlet.
Jeg skriver under på ønsket om varmere vær.