tirsdag 8. februar 2011

Endelig skjer det noe.

I går oppdaget jeg de første spirene på blodbegerfrøene og ble veldig glad og lettet! De brukte 16 dager på å spire. Potten med gul stokkrosen, Alcea rugosa, ble stående inne og spirte etter en uke. De er nå plassert på vaskerommet, hvor det er kjøligere enn på kjøkkenet. Thalictrum Delavayi spirte for ett par dager siden, o lykke! De har så nydelige skjøre blader og søte blomster. Jeg må nok få ryddet benken på vaskerommet snart og få satt på plantelys til mine grønne små.

Nå er jeg mildt sagt drittlei av den elendig vinteren vi har hatt etter jul. Bare mye vind med regn/snø/haggelbyger omtrent hver dag. Har knapt vært ute dette året..Derfor har vi planer om en hopp-på-tur til sydliger breddegrader i mars. Gledings!

2 kommentarer:

Kristin Aurdal sa...

Gratulerer med blodbegerspirene :-)
alltid kjekt når de første spirene dukker opp i såpottene :-)

Marit sa...

Så fint! Blodbegerfrø kan være vriene å få til. I år har jeg fått spiring på mer enn jeg hadde håpet på, så her blir det mye blodbeger i år. Men det gjør ikke noe ;)