søndag 23. januar 2011

Jord under neglene igjen :)


Da er årets første frøsåing unna gjordt. Deilig å være i gang igjen ! Disse ble sådd i dag:
* Blodbeger
* Verbena Hastata Alba
* Primrose Doubles and cottage mixed (hageprimula).
* Gentiana Asclepiadea "Phyllis".
* Thalictrum Delavayi


Disse skal få stå inne noen uker, har di ikke spirt da blir de satt ute.
* Alcea rugosa, gul stokkrose.
* Gentiana ? fra Ringve.

Disse to skal settes ut i morgen.

De tre spirene med Apeskrekk fikk hver sin potte med jord.

Her har det vært plussgrader ei stund nå, så all snø er forsvunnet og veiene er bare. Det er så deilig å kjøre bil uten å være redd for glatta! Vi får se da, hvor lenge Adam er i paradis :)

3 kommentarer:

Vigdis i Romerikshaven sa...

Må si jeg misunner deg den tidlige våren. Men KOS deg, unner deg det! Jeg gleder meg til å se primulaen og auriklene fra deg blomstre om en del uker! :)

Frøya-Heidi sa...

D e desverre mytti tæla i jorda enda. Men vårn kjæm :)

Kristin Aurdal sa...

Det er deilig når såsesongen tar til igjen. Kjenner jeg må prøve å holde litt tilbake så det ikke vokser meg over hodet lenge før det er mulig å plante ut.
Lykke til med såingen :-)