torsdag 21. mai 2009

Hageslit, koseplanting og bestilling..


De siste dagene har jeg fjerne nesten alle planter i 2 store karmbed. De er fulle av ugress, så i dag har jeg sprøyta med ugressmiddel. Nå den har virka, skal jeg fylle på mye jord og plante på nytt. Legge avispapir og ett lite jordlag opp der igjen. Håper det hjelper mot skvalderkålen og kveken.

Det ene karmbedet, etter at jeg hadde fjernet det meste av plantene. Rosehagtorntreet fikk stå, jeg så meg ikke råd til å ta det opp.


Det andre karmbedet, her står en Sympathie og en klematis igjen.

Jeg fikk også sprøyta ugresse på parkeringsplassen, langsinnkjørsla og bedet på utsiden av veien, der vi la duk og bark i fjor. Ser ikke ut som det hjalp så mye. Den er full av løvetann og annen dritt.

Jeg har også fått planta ut halvparten av årets frøplanter. Det er sånn deilig hagepusleri. Godt å tenke på at det er mindre potter som må vannes hver dag også.



Håper plantene som står pakket i plast, berger til de får kommet i jorda igjen.

I dag fikk vi bestilt nytt digitalkamera, CANON Powershot A2100 IS. Gleder meg til å få prøvd det. Håper det svarer til forventningene, at jeg klarer å få tatt flotte og klare bilder med det.

Ingen kommentarer: