fredag 3. juni 2011

Pyntegresskar, snål aurikel og pakke.

I går fikk jeg den første blomsten på pyntegresskar Autumn Glory. Den lyste opp som en sol inne i drivhuset. Det blir jo spennende å se hvordan gresskarene som kommer, ser ut, siden det er en blanding av forskjellige.

Ute har det blåst skikkelig di siste dagene, med enkelte regnbyger. Kjenner at det snart vil tære på humøret, viss vi ikke får litt godt sommervær snart. Min kjære hadde satt av dagen i går til å hjelpe meg i hagen. Han fikk tatt opp rognspireahekken, gravd til gangvei ved drivhuset bort til kompostbingen, lagt på resten av matten i drivhuset, hengt opp 2 espaljer og montert jernsenga som jeg skal ha på den nye plattingen. Senga var 90 cm bred og egentlig litt for bred i forhold til plattingen. Men pytt sann, det får duge så lenge.

I dag fikk jeg pakke fra Berit`s stauder, som jeg handlet med gjennom nettstedet Epla.no .
Jeg kjøpte:


Bladlilje.
Geranium med fylte hvite blomster.
Appelsintimian
Bladlilje med gule blader
Akssøyleblomst hvit., 6 stk.

Må vise fram den rare blomsten til aurikel Sword, en blomst i blomsten :)

Her er bilde av de mer normale blomstene.

Flere av pellisene i drivhuset kommer med knopper og blomster. Knoppene på Lord Bute må være noe av det skjønneste!

4 kommentarer:

Blomsterguri sa...

Så godt å ha en "sol" i drivhuset når været ikke er i godlune! Aurikkelen var virkelig spesiell :-) Og - enig meg deg - Lord Bute er virkelig noe av det vakreste! Ha en god helg!

Marit sa...

Den aurikkelen var rar. Artig med sånne uvanlige blomster.

Inger Marie sa...

Flott aurikkel! Håper at du også får sol og varme snart..:)
God sommerkveld til deg:)

Frøya-Heidi sa...

Så koselig med kommentarer, takk!