lørdag 25. juni 2011

Oppdatering.

Midtsommern er her og alle di fine villblomstrene i grøftekant og eng blomstrer på sitt vakreste. I hagen har Moje Hammarberg ett flott flor nå og den nyinnkjøpte Rhapsody in Blue står med bristeferdig knopper. Noe annet som er på full fart nå er grønnlusa. Pyntegresskarplantene i drivhuset er fulle av dem. Har sprayet dem og noen av rosene, med grønnsåpevann.

I går gjorde jeg litt i hagen, etter å hatt nesten hagefri den siste uka. Jeg planta ut rødløk og kålrot fra drivhuset. Den ene pyntegresskarplanta satte jeg også ut, så kan jeg teste forskjellen på den og de som står inne etter hvert. Jordbærplantene som stod på vent fikk også komme i jord, mange med blomster på. Nå gleder jeg meg til den første jordbæra modner, ett av sommerens høydepunkt :)

I ugresskanten på langsiden av kompostbingen, fjærna jeg ugress og røtter. Satte ned en hvit grind og plantet blomstererter foran. Håper de skal dekke for komposten etter hvert.

I kveld er det forsinket sankthans feiring i grendahuset og vi skal snart tusle nedover. Sola skinner og jeg tror det blir en fin kveld :)

Ingen kommentarer: