søndag 23. mai 2010

Nytt prosjekt.


Jeg og mannfolket har diskutert litt hvordan vi skal gjøre det med nytt bed på baksiden av huset. Han har jo fått laget en platt langs husveggen og ved den ønsker jeg ett bed. Spørsmålet var om vi skulle bygge det opp litt og hva skulle vi i såfall bruke til kanter. Etter litt fram og tilbake, tror jeg vi lander på å ikke bygge det opp. Jeg har vært ut å sjekka jorddybden. Noen steder traff jeg på noen plater av noe slag, resten var ok. I morgen skal jeg starte og grave vekk eksisterende jord/ sand og forhåpentlig vis får jeg fjernet platene i jorden og det er fin dybde under.

Bedet vil bli ca 120 cm bredt og 700 cm langt. Bak i bedet vil jeg ha en le/klatrevegg. Har bestemt meg for å bruke armeringsmatter, som deles i tre deler og festes til stolper. Så vil jeg leke meg litt med å flette kvister i armeringsmatta. Tror det vil bli stilig :)

Nå er jeg veldig gira på å begynne å grave i morgen. Håper på ok vær..

1 kommentar:

krepsemor sa...

Spennende med anlegging av nye bed! Det blir nok kjempefint med armeringsnett og klatreplanter! Dey blir artig å se hovrdan det blir! Rhododendronen min heter Yakushimanum "Fantastica!