onsdag 2. september 2009

Siden sist og sommerfugler.


I helga hadde sommerfuglbusken besøk av flere tistelsommerfugler. Har ikke sett så mange sommerfugler tidligere her i sommer, så det er ekstra stas når de stikker innom.

Det har vært rolig her i fra i det siste. Vi hadde ett forferdelig uvær forrige lørdagsmorgen. Lynet slo like i nærheten og ødela nett tilgang og nettverkskortet vårt. Det tok 9 dager før vi kom oss på internett igjen.

Jeg var på grilldag og plantbytte forrige lørdag. Vi var ikke så mange som møtte opp, men koselig var det. Damen vi var hos har en spennende hage, hvor hun har brukt mange fine steiner og rakved som hun har funnet i fjæra. Jeg fikk bytta til meg lammeøre, dvergslirkne, hvite lupiner og kokardeblomster.

I kveld fikk jeg og minstemann tømt hengeren med jord. Ser at jeg trenger litt mer for å få fylt nok opp i bedet, så gubben skulle få tak i ett halvt lass til.


2 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

her var det liv på sommerfuglbusken en uke, men så kom gruffværet tilbake, og det er skjelden jeg ser de. Håper sola kan varme litt en stund snart, så jeg kan kose meg med flere sommerfugler igjen :)

Frøya-Heidi sa...

Du fikk jo DI blinkskuddene av sommerfugler da!