fredag 22. april 2011

Nestlesommerfugl.



I dag fikk vi knallbra vær og jeg har vært ute og fått renska ferdig de siste bedene for rusk og rask. Så var det bare å starte med å renske bedene for ugress og få gjøsla de. Rakk ett bed i dag. Mens jeg holdt på der ute, fikk jeg selskap av en Nestlesommerfugl som var travelt opptatt av å samle nektar fra kuleprimula, snøstjerner og krokus. Den likte ikke at jeg ble for nærgående, så jeg fikk ikke tatt det store blinkskuddet.
Ukjent plante, mener jeg har fått den av Magnar Aspaker. Blir glad om noen kan hjelpe meg å identifisere den :)

                                                         Grasiøse pionstilker på vei opp.
                                                                    Diverse krokus.
I drivhuset har jeg mange husokkupanter, greit nok når de er ganske små og ikke kryper på meg. Men særlig pener er de ikke forstørret, sånn som her.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den ukjente kan være en hundetann av noe slag?

Frøya-Heidi sa...

Takk for tipset! Har vært innom tanken selv også, men bladene på den ukjente er mye bredere enn på de andre hundetannene jeg har.

Lene sa...

Peoner ja!
Så bra at du hadde bilde av dem her, hvordan de ser ut når de kommer opp. For da tror jeg det er det som kommer opp en plass i hagen her :)
Koselig blogg du har!