søndag 3. april 2011

Nå er det vel vår!

April er kommet, snøen forsvunnet og vi hadde 12 grader og delvis sol i dag. Gåsa og tjelden er på plass og i grøftekantene lyste det små gule "soler" i mot oss. Nå er endelig våren her!

I dag har jeg fått vasket litt såpotter og priklet geranium ibericum , geranium renardii , stachys byzantia og den ene spiren jeg har fått av scabiosa Lilac Wonder . I morgen skal jeg prikle løvemunn og så masse frø. Siden det nå er fullt under plantelyset på vaskerommet, har jeg satt i gang ovnen i drivhuset. Håper det blir såpass temperaturer der, så jeg kan flytte plantene dit snart. Gleder meg veldig til det!

I dag fikk jeg såvidt påbegynt vårrydding i bedene. Tok noen bilder som viser noe av det som har dukket opp.
Primula tschukschorum.

                                                                           Høsttidløs
                                                                           Aurikel.
                                                                       Juleroseknopp.
                                                                          Krokus.

1 kommentar:

November- symra sa...

Yes, helt riktige vårtegn, herlig!