fredag 31. august 2012

Forumstreffet 2012

Forrige helg bare det av gårde med toget til Hamar. Pga. jeg var på teltur med klassen natt til fredag, ble klokken så mye før jeg var framme at jeg ikke fikk med meg Hagen til Gøril. Jeg har heldigvis fått vært der en gang før, men det hadde vært moro læll. Også pga av den sosiale biten.

I stedet fikk jeg tatt en dusj og slappa av litt før jeg møtte de andre i baren for ett glass vin. Supertrivelig å møte nye og gamle hagevenner!

Neste dag kjørte vi av gårde til hagemarked på Gillund gård, som lå idyllisk til med Mjøsa som bakgrunn. Vi kom så tidlig at vi rakk å se oss ut godbitene før salget startet :-D

I tillegg til salgsboder med planter, grønnsaker, løker og hageklær var det muligheter for å høre på to foredrag. Dag Lyngar snakket om roser og Olav Storli om krukkejord og hvordan lykkes med planter i krukker. Helt perfekt for en hagegal!

Planteauksjon ledet av Tommy Tønsberg og Gøril Fjellet, var en morsom opplevelse. Mange planteskatter fikk nye lykkelige eiere.
 
Noen er mer kamerasky en andre :-) Line Chatrine, Sigrid og HeidiK.

Etter avsluttet hagemarked, dro vi hjem til Kjersti og Rolf Hagens hage. Den var fantstisk flott. De hadde flere store bed med mange forskjellige, vakre Dahlia (de hadde ikke snegler! Er det mulig..) Foran huset hadde de en skråning med steinbed og en liten bekk som endte i en liten dam.
 

AmiD beundrer den store storknebben.


 
Nei, nå hører jeg senga rope. Fortsettelse følger..
 

1 kommentar:

Marit sa...

Ja, der hadde det nok vært moro å vært! Jeg har bare vært på et og det var i Bergen. Det er alltid koselig å treffe andre hagegale :-)