torsdag 14. januar 2010

Hvem møtte jeg på tur i dag?




Her på Frøya har vi hatt snø og klart, fint vær lenge nå. Det er så herlig! Det var over 10 minus forrige uke, så da fikk vi ikke vært ute med barna i bhg. Men denne uka fikk vi vært ute og akt i bakken, til stor glede for de fleste.




I dag har jeg fridag, og da ble det anledning for å gå en liten tur i det flotte vinterværet. Da jeg kom nede ved sjøen, hørte jeg hvordan det knakte i isen ved land. En litt skummel lyd synes jeg :) Jeg gikk litt videre, der veien går over ett lite sund. Der fikk jeg øye på en krabat som holdt på på i iskanten ved land. Jeg huket meg ned og tok opp fotoapparatet jeg heldigvis hadde pakket i lomma. Jeg reiste meg forsiktig og gikk litt nærmere. Jeg zomet max på kameraet og knipset ett bilde. Da var jeg oppservert av oteren, som ble litt nysgjerrig og svømte nærmere. Jeg knipset 2 bilder til før jeg snudde og gikk tilbake. Har jo hørt om litt for nærgående otere før, så jeg tok ingen sjanse ;)

2 kommentarer:

Linnemi sa...

Otto ! :-D

Anne-Marie sa...

Nydelige bilder! Otere er tøffe dyr.