lørdag 24. oktober 2009

Deilig vær og løker som detter ned i handlekassa ;)

Viol som har blomstret siden mai.


Nå har vi faktisk hatt flott høst vær i 4 dager og det er så hærlig etter ca 7 uker med stort sett møkkavær. Vi har kun hatt litt frost på veiene på morgenkvisten, plantene ute har ikke fått frostbitt ennå. Høst anemonen står med store knopper, Malva sylvestris kommer med nye blomster etter at jeg klipte den ned. Den lille søte fiolen `Viola hybrida F1 Carpet antique blue wing´holder fortsatt koken. Jeg har plukket inn litt frø av den også, selv om jeg regner med den selvsår seg der den står. Jeg har lyst til å så den og sette noen planter på gravstedet til pappa.

Jeg har hengt opp fugelmater på inngangs portalen inn til hagen. De første dagene var det ikke en fugl å se, men i går var det både kjøttmeis og gråspurv på besøk. Håper andre fugler dukker opp etter hvert også.
Ellers har matbutikkene satt ned prisene på blomsterløkene og jeg klart ikke å unngå at noen av de ramlet opp i handlevogna min. De røde tulipanene satte jeg ned i en sinkpotte, de andre i hagen.

1 kommentar:

Vivishagerom sa...

Løk er det blitt lite av hos meg i høst,men tar det igjen til neste år. I går ble det også hengt opp fuglemat i hagen min. Første gangen jeg mater fuglene om vinteren, og jeg håper dem finner veien. Nabo'n har alltid tatt æren for fuglematinga,men i år skal hun få konkuranse. Ha en fin søndag.