torsdag 20. august 2009

Endelig fått jord, men..

Sommerfuglbusk med 2 farget blomster, rare greier..

Liljeblomst åpner seg.

Morsom fasong.







Duftgladiol.



I går kom min kjære hjem med ett hengerlass med jord. Ikke ugressfritt, men i allefall gratis. Det er endel greiner å røtter som jeg plukker vekk etter hvert. Jeg har trillet 4 trillbårer rundt på baksiden, men så gikk lufta ut av meg, desverre. Formen er laber for tiden, rett å slett sliten. Så vi får se når jeg får fylt ferdig bedet.


Tirsdag hadde vi i hagelaget hagevandring i 2 hager. Kjempetrivelig! I den første hagen var det mye urter og fine stileben med gamle kasser og takløk.

Den andre hagen, som er nile på hagegal sin, hadde spennende utforming og en super annlagt urtehage. Så arti å se hva andre får til. Synd att knotten ble litt vel innpåsliten.

På lørdag skal vi ha grill og plantebyttedag for medlemmene i hagelaget. Håper på at været er på vår side og at folk møter opp. Gleder meg! Må få gravd opp flere bytteplanter før lørdag, så nå håper jeg at jeg kan få litt arbeidslyst kasta over meg :)

1 kommentar:

Anne (Moseplassen) sa...

nei så flott lilje!
Jeg driver forrsesten med intensiv sommerfuglbuskfotografering om dagen, her er stadig en sommerfugl innom, og da må jo både den og bufeen fotograferes :D