søndag 26. april 2009

Våronna fortsetter.

I dag er det deilig temperatur ute, litt disig og noen få regndråper. Perfekt hagevær. Jeg har båret ut alle plantene i drivhuset, til herding. Jeg har også fått priklet månedsjordbær og ananas kirsebær og de to spirene av malva Zebrina. Dårlig spireprosent på mine egenhøstede frø..

Og vårryddinga i beden fortsetter, mens jeg innimellom flytter litt planter.

Nå blomstrer blodrota og flere aurikler. Pinseliljene som lukter så godt, blomstrer også nå.

Mine georginer har desverre rotna bort i vinter, alle som en + drueplanten.

1 kommentar:

Elsa sa...

Jeg har dårlig erfaring med overvintring av georgineknoller. enten tørker de inn eller så råtner de. Sist høst tok jeg ikke opp knollene engang, de fikk være i jorda og bli næring for andre planter.

Fortsatt fin våronn:-)