lørdag 30. juni 2012

Sammenplantinger med lupiner.

Jeg er av dem som elsker lupiner! De er høyreiste, vakre og lukter godt. Etter hvert som blomstene begynner å visne, klipper jeg dem av og får nye blomster etter hvert. Ikke har jeg opplevd at de sprer seg heller. Muligens fordi de står i dårlig sandjord..
Lilla lupiner sammen med stormarikåpe var en flott kombinasjon synes jeg. Må sette ned flere stormarikåper langs utsiden av gjerdet ser jeg.

Rosalilla lupiner sammen med geranium Rosemoor ble også fint!
Her er ett større utsnitt av bedet som viser at her står det faktisk tre forskjellige storkenebb. Kantene er ikke nyklipte, men  det blir det nok en råd med snart. Jeg har jo fire uker ferie nå, hurra!

5 kommentarer:

Marit sa...

Helt enig med deg, lupiner er så fine! Bare en klipper av frøstandene så sprer de seg jo ikke. Det var nydelige farger på dine :-)

Vigdis sa...

Lupiner lyser opp. Det er fint med blomsterspir. Ønsker deg en riktig god ferie!

Vivishagerom sa...

Ja, Lupiner er kjempe fint. Neste år skal jeg prøve å så selv.

Kjempe flott og frodig hos deg!

Ønsker deg en fin kveld. Klem

FO - 2 sa...

Fine og fargerike sommergleder.
Jeg liker Lupiner også.
Veldig godt, til og med!

Nyt synet
og god søndag!

Inger Marie sa...

Lupiner=sommer for meg:)
Nyt ferien:))