lørdag 16. juni 2012

16. juni og svar på hva jeg fikk!

I dag har vi hatt temperatur opp i 20 grader, men desverre også sterk vind. Jeg har derfor bare vannet og plukket meg en bukett blomster for å ha inne. Ellers har jeg googlet endel for å finne svar på hva min HHV har sendt meg og hvem h*n er.

Dette er hva jeg fikk:

Plante nr.1 : Bergflette/ eføy, hedera helix Bø. 
           nr.2 : Rørgress, phalaris arundinacea var.picta.
           nr.3 : Prikklungeurt, pulmonaria.
Frø     nr.1 : Silverørt, artemisia cana.
           nr.2 : Kål, brassica rapa Moutarde Rouge.

Jeg er kjempefornøyd med det jeg fikk, og den eføyen var toppen av kransekaka! Nå mangler jeg bare å finne ut hvem min Hemmelige Hagevenn er, og det er ikke bare, bare..

I hagen blomstrer nå begge epletrærne mine.

Oxalis Ione Hecker er full av blomster og knopper. Den er en yndling i steinbedet.
I morgen har jeg planter om å få pusle litt mer i hagen. Jeg har ennå småplanter fra vårens frøsådde som venter på å bli plantet. Ikke minst skulle jeg gjerne ha hatt vindstille noen timer, sånn at jeg kunne ha sprayet litt roundup på diverse ugress.

God lørdagskveld til dere som titter innom! Jeg blir glad om dere tar dere tid til en hilsen :-)


1 kommentar:

Vigdis sa...

Hyggelig med overraskelse i posten. Jeg har masse glede av pyntekålen som du fikk frø av.