torsdag 14. juni 2012

Min pakke fra Hemmelig Hagevenn!

På forumet Hagegal har vi noe som kalles Hemmelig Hagevenn, der de som melder seg på mottar pakke fra en hemmelig hagegaler og selv får utdelt en vi skal sende til. I dag fikk jeg min spennende pakke i posten og da jeg åpnet fant jeg disse:

Hurra! 3 planter med varigerte blader og 2 frøposer, perfekt til meg som elsker slike bladplanter og som liker å så frø selv :-)

Her er hver enkelt med de hintene som fulgte med:
Plante nr 1. Kjent klatreplante, men denne gang med rødvarigerte blader. Herdig variant. Liker sol.
Plante nr 2. Herdig staudegress. Veldig invasivt! (Bør stå i "fengsel").
Plante nr 3. Kan like seg i skygge. Denne kjenner du nok ;-)
Frøpose nr 1. Herdig staude med gråblå blader.
Frøpose nr 2. Prydkål med lilla blader. Spiselig!

Tusen takk HHV!!! Du har virkelig funnet noe som kunne glede en bladplanteelsker.

Nå må jeg spekulere litt på hva det er jeg har fått. Plante nr 1 må jo være en eføy av noe slag, må google litt mer på den for å finne eksakt navn.

Plante nr 2 må jeg også lete på nettet etter..

Plante nr 3 ligner mye på pulmonaria, men der er det jo også flere varianter..

Frøposene er ett mysterium ennå, så nå har jeg noe å lure på utover kvelden :-)

Hvem min hemmelige hagevenn er vet jeg ikke, men skriften er veldig pen, så jeg tipper en dame.





Ingen kommentarer: