søndag 25. april 2010

Drivhus, prikling og hagebilder.

Den første primulaen er kommet i blomst, mener denne heter Freedom.
Morsom rabarbra.

Snøstjerner.


Mange nypriklede småttinger, blodbeger vokser opp langs plantepinnene.




Til høyre står julerosen og bjørnebærbusken fra Zimtrade.


Jeg har ikke den store bloggånda over meg for tiden, men her kommer en liten oppdatering.

I går fikk jeg priklet mange sommerblomsterspirer. Jeg har nesten ikke sådd noen staudefrø i år, den eneste jeg kommer på i farta er Primula capitata. Den gar spirt, men er for små til å prikles ennå. Gleder meg til å se den i blomst, da den er helt ukjent for meg.

Før helga kom endelig pakken fra Zimtrade og alle plantene og knollene så helt fine ut. Så selv om Zimtrade har stive priser, skal de i allefall få skryt for kvaliteten. Jeg bestilte en bjørnebærbusk fra dem, men er litt i tenkeboksen hvor jeg skal plante den. Tenkte litt på å sette den mot gavelveggen på drivhuset, men da må jeg fjerne Rognspireaen. Den står mellom drivhuset og grønnsak/pallebedene, og den kommer med rotskudd over alt. Så det beste hadde vel vært å fjerne den. Men det tror jeg blir litt av en jobb, ikke noe jeg gidder å start med nå.

Jeg må innrømme at den helt store hageiveren har latt vente på seg i år, men den kommer vel når været blir varmere og konfirmasjonen er vel overstått. Akkurat nå er det laging av bordkort som står på programmet. Fikk laga halvparten i går og tar resten i dag.

Ønsker alle som stikker innom en flott søndag!

1 kommentar:

Vivishagerom sa...

Flotte drivhus bilder. Livet i hagen har kommet lenger hos deg, enn det har gjort hos meg.
I helga har det vært supert vær på Lillehammer og jeg har fått ryddet de fleste beddene. Det har vært litt kaldt noen dager, så det har bare så vidt kommet igang.
Håper litt bedre vært og varmere temp.
Ha en fin uke.