søndag 20. mai 2012

20.mai

I dag har vi hatt mye sol og 7 grader i skyggen! Ikke noe temperatur å snakke om, men helt greit hagevær.


På fredagskveld var det også bra vær og jeg gjøv løs på skvalderkålen som herjer utenfor grønnsakhagen i grensa mot naboen. Der hadde jeg satt noen pilstiklinger jeg fikk for noen år siden. Den ene hadde vokst seg ganske stor og skeiv og var mest i veien. Med hjelp av mannen min, ble den flyttet. Jeg fikk gravd opp flere kilometer med skvalderkålrøtter, minst! Ett forbaska evighetsarbeid er det, men jeg kan jo ikke gi opp kampen. Neste skritt blir å la resterende røtter spire, for så å spraye round up og der etter dekke jorda.

I dag lagde min kjøre og jeg nye plantestøtter av noen rester av armeringsmatter. Må si meg veldig fornøyd med meg selv, at jeg har fått opp plantestøtter før plantene ligger langflate. Første gang det skjer, tror jeg :-D
                    Her er den ene plantestøtten vi lagde.

I tillegg til å ta masse bilder og nyte dagen, fikk jeg fjerna ugress ved bedet i innkjørsla.
                                          Før..
                                          Etter.
Her er litt flere bilder tatt i dag:
                               Anemone Royal Blue.
                             Nydelig farge på disse tulipanene!
                      Denne auriklen har små, krøllete blomster.
De fleste auriklene blomstrer nå. Denne står sammen med en rødbladet heuchera.
                         Epimedium/ Bispelue.
                        Sterke farger i bedet ved flaggstanga.

Til uka er det meldt sol og litt stigende temperaturer, så det er bare å glede seg. Ha det bra så lenge!







3 kommentarer:

Unknown sa...

Så lure plantestøtter! De knabber jeg, tenker jeg :) Og så flott hage!

Vigdis sa...

Artig måte å lage plantestøtte på. Auriklene dine er skjønne!

Vigdis sa...

Artig måte å lage plantestøtte på. Auriklene dine er skjønne!