onsdag 15. februar 2012

X-faktor, andre farger.

Da har vi kommet til Moseplassens siste x-faktor-nominasjon. Nå er det grønne, sorte eller flerfargetblomster det gjelder. Alle deltagerne finner du HER.

Jeg er en ivrig samler av aurikler, primula auricula. De finnes i veldig mange farger og fargekombinasjoner, enkle eller fylte blomster, noe som gjør det veldig morsomt å samle på. De blomstrer på våren og kommer også noen ganger med blomster sent på høsten. Det er ikke så enkelt å få tak i spesielle farger, man må helst bytte til seg fra andre eller kjøpe frø fra utlandet.

Ett år samlet jeg alle de forskjellige blomstene jeg fant, det ble 21 stykk, men har nok flere.


Da var min siste deltager sendt av gårde. Jeg vil si at det har vært veldig gøy med denne konkurransen :-)  Å det passet så bra at den var i den uken jeg har vært sykmeldt. Det har gitt meg mange timer foran pc, fortapt i bilder fra tidligere år og masse gode minner. Den har også fått vist fram bilder fra andre deltagere, av planter jeg herved ønsker til hagen min ;-) Takk Anne med bloggen Moseplassen, for at du dro oss ut av bloggtørken!

Lykke til alle deltakere, måtte den beste vinne!

9 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Herre himmel, her blir jeg bare sittende å se! Her var det mange nydelige Aurikler, en plante som står høyt oppe her også!

Ønsker deg masse lykke til. Klem

krepsemor sa...

Så mange flotte aurikler du har! Jeg har sådd fargeblanding to år på rad, og i fjor priklet jeg mange! Håpet er at det kommer litt forskjellige farger!
Dine var bare nydelige!
Lykke til!

Ranten sa...

Ja aurikle i blomst om våren er helt umotståelige :)Flotte bilder! Lykke til!

Inger Marie sa...

Fantastiske aurikler..og så mange forskellige:)
Lykke til i siste runde..dette blr spennede..og vi har koset oss disse dagene med blomster og konkurranse:))

Villrose sa...

Sukk! Den hadde jo alt!

Marit sa...

Aurikler er bare så flotte! De finnes i så mange fine og rare farger. Lykke til!

Snuffeldyret sa...

Gosj, så mange lekre!

Mandelhjärta sa...

Åh, disse var superfine!
Herlig kandidat!
Lykke til! :)

Frøya-Heidi sa...

Takk alle sammen! :-)