onsdag 3. august 2011

Ferietur og hagebilder 1. august.

Da er vi vel hjemme fra ferie. Vi hadde en fin tur, med masse flott natur å se selv om vi kun hadde sol en dag. Trollstigen var vedlig imponerende, tenk at det går an å lage en vei i slikt bratt fjell!
Fergeturen fra Valldal til Geiranger var også en av høydepunktene, heldigvis var det sol den dagen så vi fikk sett alle de høye fjellene.

Her er fossen Friarn. Brudesløret som jeg gledet meg til å se, hadde lite vannføring nå. Den er vel finest ved snøsmeltinga om våren.

Men over til hagen og plantene :) Dagen etter vi kom hjem, tok jeg en fotorunde i hagen:



Eplebedet hvor plantene krangler om plassen. Her er bl.a malurt nana ett eller annet, papaver somniferum, anemone coronaria og pyntekorg.
                   Jeg bare elsker fargen på denne valmuen.
En bit av slangebedet med iris,klokkebusk, hosta og liljer.

                      Lilje Fata morgana.
                    Småhjerter Langtrees.
                        Rose Schneewiitchen og geranium Svelte lilac.

2 kommentarer:

Linda sa...

Hei på deg:)takk for hyggelige kommentarer i bloggen min.Jeg har kost meg med din blogg i kveld,så flott du har det.Leste at du hadde en gryende pildille.Om du ønsker det kan jeg sende deg pilstiklinger senere.(har 5 ulike typer i "åkeren")Ha en fortsatt fin fin tid der ute:)Klem Linda

Frøya-Heidi sa...

Takk Linda! Så koselig å høre at du liker bloggen min.

Jeg sier ja takk til pilstiklinger :)

Klem Heidi